sobota 29. července 2017

Ty vlaky...

… ty mi budou chybět
Ani ne tak ulice a stromy
Park
Ani ne vzpomínky

Vzpomínky si můžu vzít s sebou
Ale trať i s celým vlakem?
Dvě koleje a aspoň tisíc pražců
Ocel a beton
(I když radši než beton mám dřevo a tér)
A mašina a k tomu čtyři vagony
A strojvůdce
A průvodčí s červeným nosem
Ty vlaky, ty mi budou chybět
Ani ne tak lidi a místa
Náš dům
A už vůbec ne vzpomínky

Vzpomínky si před cestou strčím do kapsy
Některé jsou, pravda, těžké
Ale ač sebetěžší, kapsu mi neprotrhnou
Ale vlak?
Koleje a pražce a násep a návěstí?
Zkuste je strčit do kapsy
Tak velkou kapsu neseženete
A všechno by se v ní navíc sesypalo

Ty vlaky, ty mi budou chybět
Burácení po kolejích, po tom budu tesknit
Rachot na mostě
A houkání, než na ten most vjedou
Houkání, co se nese nocí a zní jako volání

Ty vlaky
Ty mi budou zkrátka chybět

Žádné komentáře:

Okomentovat